söndag 2 januari 2011

Årssammanfattning 2010 del 1

Januari
Januari var en helt okej månad, men började dock ganska tråkigt med ett rejält bråk mellan mig och Mauritz. Jag grät rätt mycket den första veckan, om jag minns rätt, men i takt med att allt läste sig blev även mitt humör bättre. Vi hade ett lan på skolan, jag och Anna hade ett par plåtningar med Studio Headshot, bland annat med Albin och Sofie och Ludvig. Jag passade även på att testa mina skridskoskills, och de var näst intill obefintliga, även om jag förmodligen påstådde annat just då. Två 18-årsfester ägde rum, Amandas och Lukas, båda mycket trevliga. Jag gick på bio tre gånger, jag gick till tandläkaren en gång och skolan rullade på som vanligt, med bland annat en temavecka och en stor låtintrotävling. Vi fick även en ny chef på jobbet, och livet på Donken fortsatte även det. Som sagt, en helt okej månad!

Jag och Lulu på Lukas 18-årsfest

Februari
Det som jag främst minns från februari är helt klart min 18-årsdag och den grymma festen som hörde dagen till. Det är en dag värd att minnas! En annan sak som var ganska specifik för februari var OS, något som vi följde slaviskt här hemma. Det var då jag insåg att sport är bara roligt när det är OS, och att curling förmodligen är den mest spännande sporten i världen. Lite mer fest blev det när Ludvig firade sin födelsedag, en kväll som slutade med att Linda fick hooka. Bra grejer alltså! Annat som hände i februari var att pappa låg på sjukhus ett tag och opererades för ännu ett diskbråck. Nu i efterhand kan man fråga sig hur mycket det egentligen hjälpte, men gjort är gjort. Vår slampa till katt levererade även lite nytt blod till familjen, något som vi kanske hade kunnat klara oss utan men trots det välkomnade vi dem med öppna armar och fulla matskålar. Vi hade en fotoutställning på skolan som var lite av en flopp. Den var i alla fall inte vad vi hade hoppats på, om man säger så. Tack vare Jenny och company förlorade jag min KB-oskuld, något som var fint som fan. Jag besökte nya, gröna IKEA för första gången, samt gick på bio 5 gånger. Bra månad det där!


Mauritz, Niklas, jag och Fisken på Ludvigs 18-årsfest

Mars
Mars... det var en månad med rätt mycket ångest. Jag oroade mig över allt man kan oroa sig över, och en stor anledning till att jag var så pass rädd och orolig var det där fruktansvärda missförståndet. All denna ångest blev inte bättre av att jag fick det orange kuvertet, min allmäna pension. Därför drabbades jag även av lite åldersnoja, dock inget allvarligt. Ångesten dämpade jag en kväll med fint sällskap och två flaskor rödvin. Jag mådde som jag förtjänade dagen efter, men jag minns att kvällen var fin som fan och fylld med nostalgimusik. Och kräktes jag inte på fyllan så kräktes jag av alla mediciner som vi provade för att bli kvitt min migrän. Jag kräktes rätt mycket i mars... Jag gick en värdinnekurs med jobbet, var på KB med Sami, ljög om min ålder för snubbar på stan, träffade muffinstjuvar på Donken och praktiserade hos Lisa Wikstrand där jag lärde mig mycket om porträttfotografering. Jag betalade även min allra första räkning, vande mig vid vuxenlivet och fick se en kalasbra film om Studio Headshot. En annan fin sak var Mika på KB Hallen i Köpenhamn. Det var en bra konsert! Och just det, jag var på bio... 2 gånger.



Lisa, min praktikhandledare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar