onsdag 12 januari 2011

Det är ändå över snart

"Jag är ett svart litet regnmoln...". Nej, inte direkt, men Nalle Puh är! Skön kille, den där Puh. Jag önskar jag vore mer som honom; bry mig mer om mindre, i stället för mycket om allt. Det låter mer invecklat än vad det är, precis som alltid när det gäller mig. Nog om det...

Idag påbörjade jag min sista termin på gymnasiet. Kände ni spänningen i den meningen? Jag gjorde. Det gick liksom en stöt genom fingrarna och så in i hjärtat på mig när jag skrev den. Vart har alla år tagit vägen? Det kvittar egentligen, för man kan ju inte få tillbaka dem. Vad jag vet. En väldigt konstig sak var att min mentor visste att jag inte var sjuk i måndags och igår. Hur visste han det? Jag har ingen aning. Antingen är han sneaky och läser bloggen, eller så har någon skvallrat eller så sa han det bara för att testa mig, och i så fall failade jag. Fortfarande; väldigt underligt. Förutom det var skolan ganska så mycket som vanligt. Kul mening det där.

Efter skolan gick jag till Statoil på Fäladen och väntade. Efter en stund kom personen jag väntade på. Hej Jenny! Vi tog en promenad på en timme. Snackade, halkade, frös. Fint var det! Dock var jag jävligt frusen när jag kom hem, och kan nog påstå att det sitter i fortfarande. Jag måste säga att FFF11 går väldigt bra för min del. Visserligen har vi väl inte riktigt kommit igång med själva rapporteringsdelen, men jag har inga minus! Yoga, promenader, inget godis... Det flyter på riktigt bra! Beach 2011, det kommer gå!

Nu ska jag och Lukas se Alien 2. Spännande. Jag tror till och med att vi ska göra en smaskig frukttallrik till det, underbart!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar