lördag 29 januari 2011

Halvkass uppdatering

Nu har det åter igen varit ett par dagar då bloggen har fått hamna lite i skymundan, och eftersom internet hemma har valt att lägga av (tillsammans med tv och hemtelefon...) så får jag väl passa på nu när jag är hemma hos Lukas. Jag kan ju inte låta er vara utan mina vackra ord alltför länge...

I torsdags försov jag mig och missade ett besök på tingsrätten. Jag var inte alltför ledsen över det dock, jag har ju trots allt varit på tingsrätten förut och om jag minns rätt var jag inte särskilt imponerad då. Så i stället för att deppa åkte jag ner till stan och fikade med fina Polly (det skulle egentligen komma upp en jättefin bild på Polly i detta inlägg, men eftersom min kamera är hemma så får den vänta ett par dagar). Chai latte, cigg, Burger King och så mycket snack och nervositet. Nervositeten visade sig dock vara helt onödig, så då blev vi arga i stället. Åkte hem till Jenny för en utsökt middag med utsökt sällskap. Det är tur att jag har vänner som kan laga mat eftersom jag själv inte är någon talang i köket.

Fredag, igår alltså. Då pallrade jag mig i alla fall iväg till skolan, men mycket mer än att vara där gjorde jag inte. Uppgiften vi fick kändes bara som något slags hot, och jag fick ihop tre ord. Det gick inte alls med andra ord. Slutade, gick på stan med Sofie en stund, hem och fixade lite och sedan blev det förfest hemma hos mig. Taxi in till KB och ja, vad ska jag säga? Sjuk kväll! Sofie fick hooka, Linda fick hooka, jag blev irriterad på alla dryga killar som inte fattar någonting. Klockrent att Lukas var med! Jag minns att jag var jättefull, att vi var där tills de stängde, jag betalade taxi hem, mat på Donken och sedan hem och sova. Men jösses, fantastisk kväll!

Idag har det bara varit en bakisdag. Toast, One Tree Hill, Lukas... Som det ska vara med andra ord!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar