söndag 9 januari 2011

Det är väl egentligen nu året börjar...

Jag kan inte förstå det, eller kan kan jag, men jag orkar inte riktigt förstå det; imorgon börjar skolan igen. Vart tog lovet vägen? Kan någon snälla ge tillbaka mitt jullov? Crazy. Jag kan inte påstå att jag har någon slags dödsångest över att skolan börjar imorgon, jag bara önskar att den inte gjorde det, för de senaste två veckorna har varit alldeles utomordentligt bra. Hade gärna haft två likadana till.

Så, sista dagen på jobb jag spenderat på Donken. Var annars, egentligen? Ett helt okej pass på 4 timmar, stod i tvåan, bankade grillar, dansade lite. Ganska som vanligt, med andra ord. Men, och då menar jag ett stort men, vanligt på Donken är faktiskt jävligt bra. Jag ser fram emot personalfesten som fan, det kommer bli så jävla roligt. Fäladen kommer gå bananas!

Och nu, till dagens höjdpunkt: NEMO HAR KOMMIT HEM! Jag kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är över att min lille rödtott har pallrat sig hem. Det känns nästan som om det där inlägget med en önskan om att han skulle komma hem har med saken att göra. Jag vill tro att det hjälpte honom hitta hem. han var hungrig, rädd men ack så kelig. Lite mager hade han väl blivit också, men det tar han igen. Fina katt!

take care / s.pehrson

1 kommentar: