måndag 31 januari 2011

Hejdå Januari, hej Februari

Nu är klockan 23.53 och den sista dagen på årets första månad kämpar sig tappert igenom sina sista minuter. Det har varit en känslosam månad, med lika mycket skratt som tårar. Det har också blivit påtagligt hur fruktansvärt skoltrött jag är (och världstrött också, tyvärr), men någonstans i alla denna dimma lyckades jag till slut få syn på ljuset i slutet av tunneln. Jag tror minsann jag har min käre far att tacka för det.

Jag sitter för tillfället i Kanis soffa, som jag gör ibland. Den här soffan är nästan en del av mig, konstigt nog. Jag skulle förmodligen få hjärtsnörp om den brann upp, eller om en inbrottstjuv kom och tog den. Jag tycker nästan mer om den än om min egen. Vi har precis tragglat oss igenom ett antal SOC:er, så nu hoppas jag att Yessie är glad. Hon var här innan förresten. Vi åt thaimat, glass och kollade på Top Model samt Aladdin. Och så har vi skrattat åt Milo som just nu ligger och sover. Det hade jag också gjort om jag sprungit runt som en dåre så som han gjort.

För de som är intresserade har jag hittat min balklänning. Den är väldigt Sara och väldigt, väldigt snygg. 3000 riksdaler för en klänning som jag inte kommer använda fler gånger än att jag kan räkna dem på en hand. Men vad ska jag göra, Lukas köpte kostymbyxor för 100 kronor idag (hundra kronor!) så han satte lite press på mig. Om jag har tur kanske mamma kan sponsra med en tia eller så. För just nu är det väldigt mycket pengar inblandat i mitt liv; London, Prag, balen, studenten, livet... Kom att tänka på det idag under samhällslektionen att efter studenten kommer jag bara behöva bry mig om jobbet. Och det är ingenting jag behöver ta med mig hem. Inga inlämningar, tjatiga lärare (Yessie platsar visserligen i den kategorin, men det är en stor skillnad faktiskt...) eller tråkiga dagar. 128 dagar, sedan är det hejdå MPL08a och LBS och tjena verkligheten och vuxenlivet.

Imorgon ska jag till tandläkaren. Det känns sådär lagom spännande. Dessutom missar jag samhällskunskapen, vilket jag inte är helt nöjd med, eftersom vi har ett arbete som ska in om två veckor. Och det där med projektarbete... Novellsamling? Vad tänkte jag egentligen? Jag är en idiot.

take care / s.pehrson

PS. Klockan är 00.09 och Kanis grannar spikar i väggen. Välkommen till Klostergården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar