onsdag 26 januari 2011

Ibland blir det rätt bra ändå

Okej, det totala antalet timmar utan sömn landade någonstans på 60. Jag tvärdäckade igår efter handbollen, som jag för övrigt såg hemma hos Lukas tillsammans med Mauritz. Lukas är inte sådär värst intresserad av handboll, så han roade sig med annat under tiden som jag och Mauritz svor i soffan. Sverige förlorade mot Danmark. Det är bara inte rätt.

För övrigt var det en bra dag igår. Förutom det att jag var antingen jättehyper eller jätteseg. Det var lite jobbigt. Samhällsprovet gick över förväntan, lunchen var helt okej och på naturkunskapen försökte jag sova, men det gick inte. Efter skolan gick jag och Lukas ner till stan, där han fick sin försenade julklapp. En biljett till Bring Me the Horizon. Han blev nöjd! Därefter träffade jag Sofie, och för att fördriva tiden innan jag skulle vara på Ungdomsmottagningen så gick vi runt och studerade affärernas utbud. Jag inhandlade en mycket snygg Stones-tröja, samt ett vitt linne. Sedan gick vi ner till Umo, där jag blev utfrågad till max och sedan fick jag en ny tid om två veckor. Då ska de kötta min arm och stoppa in en liten pinne under huden. Det ser jag fram emot! Vi avslutade eftermiddagen med en mysig fika på Espresso House, där det, precis som vanligt, blev chai latte, skitsnack och mysigheter. Fin eftermiddag med fina Sofie!

När jag kom hem bjöd lillasyster på en utsökt middag bestående av den godaste kycklinggrytan jag någonsin ätit med ris. Sedan åkte jag och Mauritz till Lukas, och nu är jag tillbaka där jag började det här inlägget.

take care / s.pehrson


1 kommentar:

  1. Emmmmaaa you know31 januari 2011 kl. 19:20

    Jag som var så full med förväntning har glömt läsa det, dåligt av mig. men nu jag!!! :), dina kläder va naajjss föresten! :)

    SvaraRadera