tisdag 21 september 2010

Den första dagen på ett tag som kan beskrivas som "helt okej"

När jag vaknade i morse och upptäckte att mobilen inte var laddad blev jag förbannad. Sedan när jag insåg att det kanske berodde på att kontakten var utdragen kände jag mig dum. Sedan blev jag rädd att batteriet inte skulle räcka över skoldagen, men jag tänkte att det får gå. När jag gick till bussen gick jag förbi katten, som då förlorat båda sina ögon till hungriga skator. Jag kämpade mot tårarna och förbannade världen lite innan jag satte mig på bussen mot skolan. En samhällskunskapslektion och en naturkunskapslektion senare var jag åter igen på bussen, då på väg hem. Jag måste säga att det märks alltför tydligt att vår lärare i naturkunskap är före detta högstadielärare, speciellt när hon ger oss ett antal frågor om rymden att svara på och sedan har vi ingen användning av det mer. Högstadiet all over again!

Katten var borta när jag kom hem. Jag blev lättad när jag såg att den rosa handduken var borta. Jag hade börjat få dåligt samvete över att jag bara lagt den där, så om den hade varit kvar när jag kom hem så hade jag tagit med den hem och ett den en ordentlig begravning. Det förtjänar den. I brevlådan hittade jag minsann ett paket som var adresserat till mig. Jag öppnade det och blev glad, för i det låg tre sprillans nya filmer. Behöver jag tala om att min 50-tummare är igång typ 24/7...?

Jag fördrev ett par timmar med att göra ingenting, för en gångs skull, unnade mig själv lite The Sims 2 (det är numera en belöning till mig själv om jag går en hel skoldag, eftersom jag har en tendens att "försova" mig...) och plötsligt hamnade det en skum varelse med blått hår i min säng. "Får jag låna din TV...?". Jag är så utnyttjad på grund av den, ni anar inte!

Men hon fick låna den, för jag är snäll. För övrigt är jag lite förvirrad för tillfället. Hoppas få konkreta svar snart.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar