söndag 5 september 2010

Jag har världens finaste kollegor (vänner!)

Måste säga att det blev en väldigt fin, spontan kväll igår. När jag loggade in på Facebook blev jag bombad av Malin och Juan med erbjudanden om filmkväll och liknande, och till en början avböjde jag. Sedan insåg jag att nog för att jag är trött som ett djur så ska jag fan inte spendera kvällen hemma för det. Så vi bestämde oss för att dra ner till Ariman och mysa lite. Jenny ringde när jag var på väg dit, lagom dragen och yrade något om att vi dissade henne bara för att hon inte jobbar på Fäladen längre. Trams. Hon yrade även om att det är pervo med helt vita påslakan. Svårt att veta om man ska hålla med eller inte på ett sådant konstaterande...

När vi kom till Ariman blev vi leggade, och fetnekade. Eller ja, i alla fall jag och Lukas... Det var ju 20 efter 22, och vi kom dit typ 22.15. Men efter lite flört med vakten så sa han att om vi satte oss där ute så skulle han se åt ett annat håll, så vi slapp gå någon annanstans. På Ariman fanns även Kani, lite lätt berusad men ack så rolig. Vi satt utomhus och drack, pratade, skrattade, frös. Och såg en snopp gjorde vi också, om det är någon som undrar. Efter en stund anslöt sig även Rolf och en vän till honom. Enda minuset med kvällen var den riktigt dåliga musiken och alla äckel som hängde där. Vet inte hur många gånger Malin blev attackerad med juckande skrev... Vidrigt. Men annars var det en underbar kväll med riktigt fint sällskap. När vi skulle gå mot bussen träffade vi på Dag, en av lärarna på skolan. Lukas, som vid det laget var mäkta berusad, gjorde bort sig som fan. Han skakade hand med dag i mer än en minut och yrade om jag vet inte vad. Jag var tvungen att dra honom därifrån. Jag antar att Lukas kommer skämmas rejält när han träffar Dag imorgon... En vända in på Donken för att handla fyllemat samt kräkas (för en gångs skull var det inte jag som stod för spyorna, för den här gången var det faktiskt Lukas!) och sedan hem, äta, däcka.

Idag var det upp och jobba som gällde, lagom trött och med en äcklig smak av bakfullhet i munnen. Kul att vara värdinna idag... Eller inte.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar