måndag 13 september 2010

Politik, egoism och delad vårdnad... det hör liksom lite ihop, eller?

Idag har jag minsann varit på paneldebatt på Mejeriet. Det fanns en representant från de sju olika ungdomsförbunden på plats, och frågor som togs upp var bland annat huruvida de tänker höja studiebidraget eller ej, om det kommer byggas fler hyresrätter inom den närmaste framtiden och så vidare. Jag måste säga att en del av de där politikerna absolut inte kunde det där med att argumentera och lägga fram sina åsikter. Det blev mest ett enda stort svammel, ett par tappra försök att dissa varandra och väldigt lite användbar information för mig som förstagångsväljare. Jag är glad att jag redan vet vad jag ska rösta på, för det här hade knappast hjälpt mig om jag hade velat (som tur var så var representanten för det parti jag tänker rösta på en utav de vettigare, tack och lov).

Efter debatten gick jag och Lukas till Nova. Ja, vi gick, för idag började jag banta, i den bemärkelsen att jag ska äta mindre godis (mindre socker i allmänhet) och gå mer. Löjligt, eller hur? Hur som helst, jag fick ett jättefint halsband av Lukas (som jag fick efter att jag tittat på honom med enorma hundögon i typ 5 minuter... jag har 200 spänn som jag ska leva på till den 24e, förstå mig!) och jag blev jätteglad och sa att han var bäst i världen. Det är värt att ge mig omotiverade presenter, för då är man bäst i världen, bara så ni vet. Jösses, jag låter som en riktigt egoist nu... what to do?! Jag kanske kan kontra med att jag köpt spel för flera tusen kronor till Lukas det senaste året? Eller det kanske inte fungerar? I alla fall, vart var jag... just det, vi gick runt på Nova och flummade lite, sedan kom mamma och hämtade mig, vi körde inom Donken, jag och Philip bestämde att vi ska ha delad vårdnad om Sture och jag tyckte synd om Juan som stod på hhot:en omringad av små skitungar.

Vem är Sture? Det är skinnjackan som Jenny hittade på KB i fredags som hon gav till Philip som jag sedan fick när jag skulle hem mitt i natten. Vi har döpt den till Sture och vi ska som sagt ha delad vårdnad om den. Rättvist och smärtfritt, om jag får säga det själv.

Ikväll ska jag på bio med Lukas. Jag kommer inte ens ihåg vad filmen heter. Någon random förhandsvisning. Bra tidsfördriv!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar