söndag 26 september 2010

En perfekt söndag, ett perfekt avslut på en perfekt helg

I morse vaknade jag och kände mig fruktansvärt bakfull, vilket var lite underligt med tanke på att jag inte drack en droppe alkohol igår. Jag insåg senare att jag var bakfull på socker, för det var något som vi fick i oss i mängder igår/inatt. Men det var så värt det! Filmkväll oftare kanske?

Vid halv ett åkte vi ner till stan, jag, Sophie, Linda och Lukas. Där blev det bio (vilken film får ni veta i ett kommande inlägg, precis som vanligt!) och därefter skildes vi åt. Jag blev hämtad av mamma och vi åkte till Nova, där jag inhandlade världens skönas
te underkläder, utan tvekan! Det finns hopp för de med stora bröst också, det fick jag veta idag! Sedan bar det av mot Ikea. Det är alltid lika roligt att gå runt på Ikea med mamma, trots att hon idag var lite, lite bakfull. Hon var på fest igår förstår ni, och eftersom hon kom hem klockan fyra på morgonen så antar jag att det var en bra fest... Hur som helst, jag var den som stod för handlandet, för mamma köpte minsann ingenting. Jag själv däremot gjorde av med drygt 2000 kronor, och det hade kunnat bli ännu mer om min älskade, väldigt älskade fåtölj bara hade varit tillgänglig. Den var så nära, men ändå så långt borta. Fruktansvärt irriterande när det man vill ha står på en hylla ovanför en men personalen inte kan plocka ner den då de har öppet på grund av försäkringar och så vidare och så vidare. Så jag fick den inte. Idag. Men på tisdag! Får jag den inte då kommer jag nita någon på Ikea, jag lovar.

Vi åkte hem, åt och därefter påbörjade vi det som skulle visa sig bli ett två timmar långt arbete med att få ihop en byrå. En skiten byrå. Två jävla timmar. Ikea i ett nötskal, måste jag säga. Men den blev fin som fan och jag är så nöjd! Nu kanske jag äntligen kan börja få ordning på mina kläder. Dock tror jag att jag behöver en till byrå, eftersom jag har lovat Lukas att han ska få en egen låda, och jag själv behöver minst... så många som möjligt. En till får de
t nog bli.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Jag orkar inte ens påbörja arbetet med att fylla byrån. Jag ska dessutom gå upp vid fyra så att jag är vaken när Lukas kommer hit. Min stackars älskling jobbar till fyra på morgonen. En söndag. Begåvad schemaläggning där!

take care / s.pehrson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar