torsdag 2 september 2010

Jag dricker inte ens kaffe, men ändå försöker jag pracka på andra det

Igår jobbade jag 16-01, och jag kan inte säga mer än att vi blev brutalt överkörda. Kani var bitter till max, helt ärligt så tror jag aldrig att jag har sett en människa så bitter (men så jobbade hon ju också 12 timmar utan rast, stackaren) och jag har nog aldrig hört någon fejka trevlighet på det viset som hon gjorde. Det riktigt dröp av hat om det, så mycket så gästerna förmodligen förstod att hon egentligen inte alls ville vara trevlig. Jag bara skrattade, för det fanns inte mycket mer jag kunde göra (förutom att krypa ihop i fosterställning på golvet och gråta floder, men då hade Kani antagligen agat mig, så jag gav upp det alternativet ganska snabbt) och kämpade på. När det lugnat ner sig, typ vid 22, flippade jag ur. Jag sprang runt och sa "ägg" hela tiden, och då menar jag verkligen hela tiden. Jag till och med smsade Kani från personalrummet när hon satt inne på kontoret och skrev "ägg". Fråga mig inte vart jag fick ägg ifrån, men just då kändes det väldigt rätt.

Idag var det skola, helt okej, inget sensationellt. Tror jag. Jag kommer inte riktigt ihåg. Hur som helst, jag överlevde, åkte till jobb och väl där försökte jag sälja så mycket kaffe som möjligt. Igår började en stor kaffetävling mellan de 10 restauranger som ägs av Benedikte, som går ut på att den restaurang som lyckas sälja flest kaffe under 3 månader vinner en personalaktivitet som den förlorande restaurangen ska bekosta hälften av samt ställa upp med personal den dagen aktiviteten blir av. Om inte vi vinner kommer vi bli agade till max kan jag lova er (det är Kanis fel att jag använder ordet "aga" hela tiden, skyll på henne!). Men jag vill vinna. Det hade varit riktigt jävla roligt med en personalfest där alla kunde vara med. Efter första dagen låg vi på fjärde plats, så vi är ju inte helt värdelösa, och med tanke på att Rolf sålde typ 60 kaffe på fyra timmar tror jag det kommer gå rätt bra. Så, om ni är sugna på kaffe så kom till Donken på Norra Fäladen!

Jag brände mig på knogen idag. Jävla skitgrill. Tyck synd om mig!

take care / s.pehrson

1 kommentar: