söndag 19 september 2010

Go rödgrönt!

Valvakan är i full gång och jag kan med avsmak se att Sverigedemokraterna är på väg in i vår riksdag. Jag undrar hur de som röstar på dem tänker; vill vi verkligen ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen? Borde vi inte ha lärt oss av historiens misstag? Tydligen inte. Det äcklar mig. En bra sak är i alla fall att miljöpartiet ökar, och det är det som håller mig uppe denna valdag som än så länge ser ganska mörk ut.

Öppningen i morse var seg så in i helvete. Jag valde att sova i soffan inatt, dels för att jag misstänkte att jag skulle sova alldeles för bra i min säng för att kunna vakna när alarmet skulle gå igång, och dels för att jag inte ville sova ensam i min stora säng. Jag är ovan vid att sova ensam, så varje gång jag tvingas göra det blir jag bölig och det slutar med att jag somnar i mitten av sängen, ihoprullad som en liten boll, lagom deprimerad. Och som jag trodde fungerade min taktik, för jag kom minsann upp i tid. Kom till jobb och möttes ännu en gång av slitna nattarbetare, idag ännu tröttare än igår. De hade en planerad försäljning på 9000 under natten, men sålde drygt 19000. Galet. Morgonen var dock lugn, men lunchen var stressig. Jättemycket att göra. Tur att vi i köket hade ett grymt, och då menar jag verkligen grymt, skåp. Produkter hela tiden, precis som det ska vara.

Efter jobb åkte jag till Ikea med Kani och Jenny. Det var mysigt, förutom det faktum att jag trodde att jag skulle dö av huvudvärken som jag kämpat med större delen av dagen. Efter ett tag fick jag även ont i öronen och ögonen, men jag försökte tvinga undan det och lyckades ganska bra. Det kändes definitivt bättre när jag smaskade i mig en traditionsenlig korv, mjukglass och kanelbulle. Underbart. Dock blev jag lite besviken på Kanis shoppande. Jag trodde att hon skulle gå därifrån med typ 20 fulla kassar med flytta hemifrån-prylar. I stället gick hon därifrån med en halvfull kasse innehållandes bland annat en skärbräda, en potatisskalare och en glasskopa. Jag tror hon behärskade sig lite, tro det eller ej!

Efter Ikea åkte jag och mamma och röstade. Kändes spännande, vuxet och lite pirrigt. Får se hur det hela slutar. Nu ska jag dö lite, ta ytterligare två alvedon och försöka överleva valvakan utan att gråta.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Sv: Okej, ska ändra då :D Masssa tack, det kommer upp fler, jag lovar ^^ det är canons 50 mm f/1,8-objektiv, billigt och bra :)

    SvaraRadera