lördag 18 september 2010

Morgonpigg är egentligen inte ett ord som stämmer in på mig

Trots att jag bara sov något i stil med två eller tre timmar inatt så var jag pigg som en lärka när jag begav mig mot jobb kvart i sex i morse. Jag möttes av slitna nattarbetare som klagade över hur mycket de hade haft att göra. Fredagsnätter, de är inte att leka med! Tiden flög förbi, vilket stackars Yessie inte verkade tycka. Och efter mer än 12 timmar på jobb förstår jag henne, då står tiden i princip still. Det var kanske därför hon brände sig så brutalt så jag var tvungen att bandagera henne, lite spänning i vardagen liksom? Vilket som så blev det inget vidare av det där bandaget, det slutade med att Yessies hand såg ut som en hummerklo. "Du ska ju kunna sådant här, din mamma har ju varit sjuksköterska!". Sorry Yessie, men jag har aldrig lärt mig mer än hur man sätter på ett plåster...

Annars var det en helt okej dag på jobbet. Ganska mycket att göra, en miljon Happy Meal och lika många skrikande ungar. Jag slutade 14, så då åkte jag hem, hälsade på Lukas, städade och nu sitter jag här och väntar på kvällens sällskap; Sophie och Linda. Jag anar att vi ska se film. Sophie är något efterbliven när det gäller film, enligt mig, så jag ska utbilda henne lite. Dock blir det ingen sen kväll, för jag ska minsann jobba öppning imorgon också, och efter det ska jag till Ikea med Jenny och Kani. Wow, det kommer bli som när vi åkte till Ullared, minus Emma och fula kläder, plus Ikeas utsökta korv och mjukglass! Perfekt söndagsutflykt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar