måndag 27 september 2010

Lite fattigare, men mycket gladare

Man kan väl säga som så att det har varit en lättsam dag idag. Jag och Lukas försov oss ganska rejält och vaknade inte förrän någon gång efter lunch och då var det inte mycket lönt att ta sig ner till skolan för att försöka hinna till historian. Så i stället tog vi det lugnt ett par timmar, och sedan begav vi oss till Nova. Det var tänkt att Lukas skulle köpa en ny skärm till sin dator, men den som faktiskt köpte något var jag. Jag kom hem två objektiv rikare! Jag har haft min systemkamera i snart tre år, och under hela den tiden har jag använt mig av kitobjektivet för det där med att köpa ett nytt har liksom aldrig blivit av. Fram tills idag, det vill säga. Jag kom hem med ett 50 f/1,8 från Canon samt ett 70-300 från Sigma. Gjutet. Jag är helnöjd! Dock har jag inte använt de särskilt mycket än, bara provat på och kollat läget.

Min fina Nemo ställde upp på bild (50 f/1,8). Jag fick för övrigt lära mig idag att Nemo betyder "ingenting" på latin. Jag känner mig nu som en riktigt dålig matte som har döpt min katt till... ingenting.

Även Aioli poserade fint framför kameran. Jag får passa på att ta bilder av de små katterna nu, för snart ska minsann flytta. Tyvärr är det dock så att det är ingen som kommer sakna dem...

Imorgon ska jag förhoppningsvis in till Ikea för att köpa fåtöljen. Allt hänger på om mamma mår bättre och orkar köra. Nu har den evighetslånga förkylningen även nått henne, och grejen med mamma är att hon blir väldigt, väldigt sällan sjuk, men när hon väl blir sjuk blir hon väldigt, väldigt sjuk. Jag själv försöker ta mig igenom dagarna utan att hosta upp mina lungor, och skenan på handen sitter fortfarande kvar. Jag och mamma har kommit fram till att det förmodligen rör sig om en överansträngning/inflammation. Vad det än är så gör det ont som fan. Men jag antar att det går över, förr eller senare. Det kanske hjälper med lite Sims...?

take care / s.pehrson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar