lördag 4 september 2010

Jag är lite sliten

Igår köpte jag en soffa, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Dock står den inte på mitt rum än, den står på Sannes rum. Det känns ganska fel. Jag som hade taggat för en tjock helg (den delen av helgen som inte handlar om Donken det vill säga...) i min nya soffa, framför tv:n med mycket godis och Desperate Housewives. Tji fick jag. Den kommer förmodligen ner imorgon eller på måndag. Om inte så kommer jag gråta lite. Men det som var bäst med köpet av soffan var definitivt att jag fick ligga i den då den stod i bilen. Det var rätt många som stirrade när vi åkte förbi, om man säger så.

Idag har jag jobbat (det trodde ni inte va?) och jag var för första gången på väldigt länge värdinna. Det är inte så värst underhållande, det där värdinnejobbet, men jag gör det ändå. När jag skulle bjuda på kaffe var det en unge som välte en mugg med kaffe så hon nästan fick allt över sig. Jag trodde jag skulle dö lite av rädsla. Jag menar, det där kaffet är varmt... riktigt jävla varmt. Men det gick bra, men efter det bjöd jag inte på något mer kaffe. Jag vill inte vara en bidragande orsak till en unges brännskador liksom. Hade det varit i USA hade jag förmodligen blivit stämd på momangen...

Jag är trött. Trött som i utmattad. 6 dagars jobb och 4 dagars skola sliter på en. Jag är glad att jag bara har ett arbetspass nästa vecka, för jag behöver vila lite. Rent mentalt är jag inte trött, men min kropp skriker efter lite ordentligt sömn. Jag vet inte riktigt när den ska få det. Kanske att jag kan få sova ut uppe hos Sofie när jag är och hälsar på henne i Båstad nästa helg. Om hon är snäll låter hon mig göra det, så kan vi sitta uppe hela nätterna och prata och typ se film. Eller något annat spännande. Men det ska bli kul att hälsa på henne!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar