torsdag 22 juli 2010

Alla har dåliga dagar, och idag har jag en

Det hade varit rätt skönt att vara på jobbet hela dagen idag. Dålig stämning hemma. Pappa och Sanne är ovänner, vilket ledde till att Sanne igår packade en väska och begav sig hem till Henrik. Hon kommer dock hem idag, eftersom Henrik ska på lan. Jag orkar inte ens tänka på hur det kommer att bli. Att pappa dessutom har ont som fan gör inte saken mycket bättre. Mamma och jag är neutrala, precis som vanligt. Vi tar aldrig någons parti, för det skulle bara göra katastrofen ännu mer katastrofal. Men det tar på krafterna att försöka vara glad i en familj där hälften av medlemmarna helst av allt vill klösa ut ögonen på varandra. Det gör det verkligen. Jag har knappt börjat och känner mig redan utmattad, orkeslös. Har lyssnat på båda versionerna. Båda lika löjliga. Båda lika envisa. Lyckligtvis så kommer Lukas snart. Jag behöver bli distraherad. Om inte det lyckas så kan jag sova. Hela dagen, faktiskt. För jag är rätt trött.

På jobb idag blev det lite kaos när en propp gick och alla rostar i köket gick med den. Just då hade jag som mest att göra under hela frukosten, och tack vare detta lilla missöde så hamnade vi efter... rejält. Kom ikapp ganska okej, men vi hade inte behövt stressa, för även idag var peaken ganska tråkig och händelselös. Det märks att det är industrisemester nu, om man säger så. Lyckades bränna mig på allt jag tog mig för. Har ett litet brännmärke på ringfingret och ett ganska stort på underarmen. Vet inte hur jag lyckades. Ont i vaden har jag också. Jag har förmodligen haft kramp inatt och följden av det är nu att jag knappt kan stödja på ena benet. Lyckades även med konsstycket att vrida mitt ena knä. Det är helt enkelt inte min dag idag. Jag tror jag ska lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar