onsdag 28 juli 2010

Saxomophoooooone

Jag tycker det var ganska onödigt av mig att vakna klockan tio i elva idag när jag skulle börja jobba elva. Jävligt onödigt faktiskt. Fruktansvärt dålig start på en dag som kunde blivit bra. Jag flög ur sängen, upptäckte att jag inte hade någon känsel i ena armen då jag legat på den (?), lyckades trots det få på mig uniformen (svordomarna haglade, fråga Lukas...), kutade upp för trappan, grabbade ett par strumpor, min väska och mina skor, slängde det i cykelkorgen och cyklade snabbt som fan och dessutom barfota till jobb. Jag var där fem i elva. Jag stämplade in 11.00. Nailed it, med andra ord. När jag berättade om det för Nikolina fick jag en high-five. Den tycker jag nog att jag förtjänade!

Annars har det varit en rätt slapp dag. Kani var helknäpp och sprang runt och sa konstiga saker, så det enda jag gjorde mellan bilarna i driven var att skratta åt henne. Rubriken är ett bra exempel på vad hon delade med sig av under passet. Förutom det... inte mycket värt att skriva om. Tror jag. Jag glömmer lätt vad som hänt under dagarna på jobb när jag kommer hem, vilket resulterar i att jag inte skriver något om det i bloggen. Blir alltid lika arg varje gång jag kommer på något spännande som hänt och sedan inser att jag inte skrivit om det. Katastrof. Jag ska börja gå runt med ett litet anteckningsblock i fickan. Vart jag än går ska detta lilla block följa med. Eller.. ska det verkligen det? Tänk om jag tappar det och någon hittar mina löjliga anteckningar som ska vara underlag för ett ännu löjligare blogginlägg? Pinsamt. Jag är hellre senil än patetisk.

Enligt Facebook kommer Sofies dödsorsak vara chock. Hon kommer få reda på att hon ska bli kung, sedan dör hon av chocken. Episkt! Jag vågar inte ta reda på min. Jag har redan räknat ut ett antal alternativ själv; lungcancer (rökningen), alkoholism (ligger i släkten), fetma (McDonald's är inte direkt känt för sin hälsosamma mat...) eller självmord (livet är hårt, I tell you). Vilket alternativ som egentligen är mest troligt vet jag inte riktigt. Någon som tror sig veta?

take care / s.pehrson

PS.
"Din beställning väntar på att hämtas av Posten/har hämtats av Posten." Den är i Göteborg. Vågar jag hoppas på fredag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar