fredag 16 juli 2010

Jag och min klan!

Efter nästan 11 timmar på jobb är jag rätt lökig, har rätt ont i fötterna och är rätt död. Men det är först nu som jag märker det, för på jobb märkte jag ingenting. Tiden sprang iväg, jag kunde nästan känna vinddraget när den bara kutade förbi, och det var dessutom riktigt roligt att jobba idag. Det var Lukas första dag, och vem tror ni fick utbilda honom i kassan? Just det, moi! Det var riktigt roligt, och jag insåg att det inte kommer bli några som helst problem att jobba med Lukas, för vi är riktigt duktiga på att bara vara kollegor och inte ett par. Men det var så synd om honom de första timmarna. Han var så fruktansvärt nervös, men jag var med hela tiden och hjälpte och förklarade, och han var så duktig! Jag berömde honom hela tiden och jag såg på honom att det behövdes, att han behövde höra att han gjorde rätt. Efter ett tag klarade han sig ganska bra själv, ett par frågor här och där bara. Då tog jag över tvåan, och vilket jävla flyt jag hade där! Jag är löjligt stolt över både mig själv och Lukas för våra insatser idag, för oj vad vi har varit duktiga! Att sedan Anna och jag var mindre duktiga på att ta in varorna i morse är ju en helt annan sak... Vi rev nästan köket. Men roligt hade vi i alla fall! Fick även höra att Sanne, Lukas och Ludvig kallas för "Saras klan" på jobbet. Jag ska inte ljuga; det känns mäkta bra!

Efter jobb cyklade jag ner och tog en falafel med Mauritz. En kort dejt bara, för han skulle på någon fest i Staffanstorp och jag var rätt slut. Så nu ska jag ta en lång, varm dusch och sedan ska jag och Lukas se film. Skräckfilm. Jag fick ett impulsryck och köpte 6 skräckfilmer på en och samma gång på vägen hem från stan. Någon som är sugen på skräckfilmsmarathon? Om drygt en vecka är ni, det lovar jag er....!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar