måndag 26 juli 2010

Out of order

Idag gick jag hem från jobbet 4 timmar för tidigt. Så går det när man spyr i en papperskorg. Jag mådde så dåligt. Illamående, kallsvettades, huvudvärk, yrsel... you name it, jag hade allt. Anna, som jobbat natt och egentligen slutade klockan sex vägrade gå hem innan de skickat hem mig. Hon jobbade till och med gratis. "Jag mår mycket, mycket bättre av att jobba gratis än att se dig må såhär". Hon var så söt. Jag kommer sakna henne så jävla mycket nu när hon åker till Cypern. Vet inte ens när hon kommer tillbaka. Christian tog dock god tid på sig när det gällde att skicka hem mig. Jag klagade inte, jag spydde bara lite mer. Yrade lite mer. Dog lite mer. Till slut kom Somar. "HAR DU INTE GÅTT HEM ÄN?! GE MIG DITT HEADSET KVINNA!". Hon trodde för övrigt att jag var gravid. Eller trodde och trodde, men det var hennes teori varför jag mådde dåligt. Jag kom hem, la mig på golvet utanför mammas och pappas sovrum, grät som en barnunge och mumlade mitt mantra för dagen "jag har ingen ork, jag kan inte, jag är så matt". Sedan däckade jag i soffan. Sov nonstop i x antal timmar. Mår bättre nu. Fortfarande ganska orkeslös, men jag har inte spytt. Återvänder till jobb imorgon. Jag har inte råd att vara sjuk. Jag är dock bitter över att jag fick ställa in min biodejt med Jenny...

Och så måste jag ju berätta att vi satte GAP:en i fredags. Det är en hemlig gäst som kommer och kollar läget, skriver en rapport som vi sedan får. Tas på sjukt stort allvar. Vi fick 100%. Trots bajset. Skrattar fortfarande när jag tänker på Kanis och Emmas miner. Gjutet. Nu ska jag däcka igen. Läsa kanske. Jag tror det.

take care / s.pehrson

PS. Vem taggar inför tisdag nästa vecka? Jag gör i alla fall. Och vet ni vad? Den kom inte idag...

3 kommentarer:

  1. Jag taggar sjukt mycket !!! :D:D:D

    SvaraRadera
  2. haha ja så fort jag såg att lukas tog emot en mcfeast meny med pommes o cola sprang jag dit och tog upp kvittot från brickan och sa: "vill du ha kvittot?" han ba: "ja tack, hemskt gärna!"

    fan va vi smöra åt honom:P bjöd på kaffe o låste bajstoaletter o sånt.. kul att jag insåg att han var en gap

    SvaraRadera
  3. Sara, glöm inte att ta hand om dig. Jag ska ge dig en bamsekram på tisdag, en bamsebamsekram. <3

    SvaraRadera