onsdag 21 juli 2010

Frukostköket - check!

Det var inte så fruktansvärt hemskt att börja jobba klockan halv sju i morse. Dock tackar jag mig själv för att jag vaknade vid halv sex av mig själv, trots att mobilen skulle larmat redan vid halv fem. Jag har en dålig vana att ställa mobilen 2 timmar innan jag ska börja jobba, vilket leder till att jag snoozar i en timme och ibland sover förbi alarmet. Men det är det där med att snooza... Det finns inget bättre än att trycka på knappen och veta att man kan snusa i tio minuter till. Älskar det, det är vad jag gör! Men som sagt, det var riktigt kul att börja så tidigt, och jag tror det beror på att jag idag fick lära mig frukostköket. Det påminde om USA. Smärtsamt mycket. Hela köket luktade precis som på the Eggery i San Diego. Då längtade jag tillbaka. Riktigt mycket. Jag kom att tänka på de otroliga frukostar vi åt där, omeletterna, våfflorna, och jag kunde konstatera att våra fattiga Egg McMuffin inte ens är i närheten av det. Men det var roligt att lära sig någonting nytt!

Efter in rast mådde jag illa. Så pass illa så jag trodde att jag skulle spy i en papperskorg bak i köket. Det gjorde jag inte. I stället blev jag sjukt flummig och förvirrad. Glömde bort vart jag lagt en remsa med tidsmärkningar. Kollade ovanpå ugnen, och där var de inte. Gick iväg och letade, kom tillbaka till ugnen och gissa vad som låg där? Just det, den där förbannade remsan. Jag tror att det var Christian som hittade den och la den ovanpå ugnen utan att säga någonting, bara för att jävlas. Det trodde dock inte Malin. Hon trodde på allvar att jag blivit helt snurrig. Jag kunde inte annat än skratta åt mig själv. Resten av passet gick bra, trots att lunchen var en besvikelse i mängden att göra. Alltför lite. Men klockan 13 lämnade jag, nöjd och belåten med dagens insats.

Inget stranden idag. Dels inget strandväder och sedan pallar jag inte riktigt sätta mig på bussen ut till Lomma. Jag träffar trots allt allihopa hemma hos Patrik ikväll. Ser fram emot kvällen, tror att den kommer bli riktigt fin!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar