måndag 12 juli 2010

Välkommen till regnskogen!

Jag tycker att den här så kallade "värmen" börjar bli lite för mycket nu. Det är inte värme vi snackar om, det är något tropiskt jävla klimat som hittat hit till lilla landet lagom. Varenda steg man tar resulterar i svett. Svett i mängder. Hur fräscht är det egentligen? Orken att göra någonting har smält bort, totalt. Det enda stället jag egentligen kan vistas på utan att dö är mitt eget rum. Tack gode gud för att jag fick rummet i källaren! Här är svalt och skönt, och jag är nog den enda i familjen som kan sova gott om nätterna. Av just den anledningen har jag numera en hyresgäst som campar på en madrass på golvet. Ni vet, Sanne blir så grinig om hon inte får sova... Och på tal om att sova; det finns inget bättre än att sova i sin egen säng när man har varit borta ett tag. Om den dessutom är helt nybäddad med rena lakan och Pikachu ligger ovanpå en kudde... Då är nattsömnen räddad!

Så, vad är mina planer idag, förutom att undvika att dö av denna värme/luftfuktighet? Jag ska hem till min kära Jenny och göra ett sjukbesök. Sedan ska jag jobba natt. Vem det än är som har gjort schemat så är jag den personen evigt tacksam för alla nätter jag ska jobba, för att jobba i den här värmen är allt annat än roligt.

Och just det, igår tog jag upp ett kärt beroende: The Sims 2. Jag hade inte spelat sedan februari förrän jag spelade igår. Helknäppt vad jag kan knarka det spelet. Det var vad jag gjorde igårkväll; spelade The Sims 2 och kollade finalen i fotbolls-VM. Jag hade inte sett en enda match under hela VM, men jag såg finalen. Och Spanien vann. Så jävla rätt! Och så åskade det som fan... Då låg jag under ett täcke och gnällde om att jag ville att det skulle sluta. Åskrädd. Inte helt okej.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. jag måste säga att åskan och regnet var sjukt awesome

    SvaraRadera