tisdag 24 augusti 2010

Bortkopplad

Knepig dag. Eller inte dagen i sig det har varit fel på, mer mig. Jag har varit på ett knepigt humör hela dagen. Egentligen har jag inte velat prata med någon alls, samtidigt som jag inte har velat vara ensam. Så i stället började jag dagen med att sitta tyst och lyssna, sådär lagom aktivt. Jag svävade iväg ett par gånger, minst sagt. Efter lunch blev det bättre. Vi hade vår första naturkunskapslektion idag och det var helt okej. På rasten pratade vi först om chailatte och helt plötsligt pratade vi om enorma anksnoppar. Galet. Jag och Lulu ska för övrigt ta reda på var piratpartiet står i miljöfrågan. Lätt gjort, med tanke på att de inte har några åsikter om annat än fildelning. Snacka om att vi drog rätt lapp där!

Efter skolan jobbade jag i fyra och en halv timme. Jag var bitter på Christian för att jag skulle stå i kassan, men det gick över när jag hamnade i tvåan. Nu är Juan sur på mig för att jag lämnade dem vid åtta. Han fick tydligen stanna över 40 minuter, utan sin andra rast. Elakt. Nu känner jag mig dum. Men å andra sidan frågade Christian inte om jag ville stanna längre, han sa att jag kunde gå. Och jag ville gå, för jag ville hem och se Fångarna på fortet. Klassiker som man bara kan älska.

Imorgon är det dagen med stort D. Och inte bara det, vi ska dessutom prova studentmössor! Galet.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. DUDE 1. biggest loser har börjat igen 2. jag vill se din tatueringggg

    SvaraRadera