onsdag 11 augusti 2010

Jag har hört att man ska lära sig någonting nytt varje dag

Igår var en helt sinnessjuk dag på jobbet. Jag kommer dit, Somar ser ut som om hon vill lägga sig ner och dö i princip, vilket jag förstår eftersom hon varit där sedan halv sex på morgonen (när jag kom dit var klockan runt tjugo över fyra).

Jag: Somar, kommer det ingen och byter av dig snart? Du har liksom varit här sedan halv sex...
Somar: Nej...
Jag: Så du ska vara här till 23...?
Somar: Nej, du tar över.
Jag: ?

Så så blev det, vid sju lämnade Somar sina nycklar samt ansvaret för hela restaurangen till mig och åkte hem. Samtidigt som jag var glad över att hon känner ett så pass stort förtroende för mig så att hon kan lämna i princip hela sitt liv i mina händer så var jag livrädd. Vadå köra skift? Vadå ha koll? Men som tur var så hade jag vettiga medarbetare på plats, och allting flöt på väldigt bra. Tills det vid halv nio smäller på som fan. Jag hade Nicolina i tvåan, Philip i kassan och jag själv höll ettan och bop:en. Fullsmockat både i kassan och driven. Köket var inte mycket att hurra för, där hände i princip ingenting, vilket resulterade i att folk fick vänta i typ en kvart på sin mat. När Christian kom vid nio och skulle ta över skiftet var jag nära döden. Jag sprang till tvåan och bytte med Nicolina, eftersom vi båda kände att jag har lite bättre koll där, och fick på så sätt ut alla bilar, med hjälp av Emma som sprang med parkeringar. Sedan tyckte Christian att jag skulle lära mig hur man bankar grillar (för er icke insatta så betyder det att man rengör grillarna ordentligt, ungefär). Så, jag lärde mig det, dock i tro om att jag skulle dö. Det gjorde jag inte, men det var inte långt ifrån. Kani kommer jubla när hon får veta att jag äntligen kan banka grillar. Resten av kvällen var jag lite av en zombie. Städade lite, plockade lite. Slutade halv två, åkte hem, kom på att jag hade Somars nycklar i fickan, cyklade tillbaka, kom hem och däckade.

Idag är jag ledig, så jag har målat och sovit om vartannat hela dagen. Underbart. För övrigt blir mitt rum asfint. Tyckte att ni borde veta det.

take care / s.pehrson

1 kommentar: