måndag 9 augusti 2010

Det är farligt att sova; du förlorar en fruktansvärd massa tid på det...

Igår jobbade jag natt, 22-06, och jag måste säga att det var definitivt den lugnaste natten jag varit med om. Visserligen var det söndag, och semestrarna börjar ta slut, men inte ens smågangstrarna var ute på äventyr, och om de var det så var de i alla fall inte på Donken. Inga gäster är på Donken lika med att städa, och jävlar vad vi städade! Det var så jävla fint på restaurangen! Vi gjorde saker som man annars inte brukar hinna, eller prioritera, på nätterna. Jag, till exempel, ställde mig och torkade av hyllan i backroom där vi har typ alla glasstoppingar osv. Jag fick, seriöst, stå med min kniv och skrapa bort all chokladsås som smetats ut över typ hela hyllan. Men jag kan säga att Somar var mäkta nöjd när hon kom vid fem och såg det. Att jag sedan fick ett brutalt migränanfall någon gång under natten (det var så hemskt så att när vi var ute och rökte och regnet landade på mitt huvud så gjort det ont, så fruktansvärt ont) var mindre roligt. Men jag proppade i mig lite tabletter samt druvsocker och efter en timme var jag good to go igen. Men en bra stängning gjorde vi i alla fall, jag, Monique och Jelena. Och trevligt folk kom det också, de få som faktiskt kom dit. En kille som cyklat från Vallkärra bara för att köpa mat, och en kille (som förmodligen knarkar som fan, tyvärr) kom förbi och flashade sin enorma, jag skojar inte, sjukt enorma tändare. Sedan pratade han med mig om att så fort du fyllt 20 så känns det i princip som att "nu ska jag snart dö". Synnerligen uppmuntrande. Men han var trevlig, faktiskt.

Idag blev jag extremt lack när jag vaknade och såg att klockan var fyra. 16.00. Jag hoppade ur sängen, sprang upp till mamma och nästan skrek att nu måste vi fan börja måla för jag börjar snart jobba! Jag börjar jobba 22.30... Klockan är nu kvart över fem och målningen är fortfarande inte igång. Jag börjar bli något rastlös, irriterad och grinig. Bra kombination! För övrigt sms-bombade jag Sophie innan. Jag tror jag skrämde henne, för sedan ringde hon och bad mig förklara mina sms. De bestod typ av gråtande smileysar, meningar i stil med "jag hatar mitt liv" och annat desperat material. Fin måndagsmorgon, med andra ord!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar