måndag 2 augusti 2010

Ullaredsoskulden tagen!

Jag har nu besökt det omtalade varuhuset Gekås i Ullared, som i folkmun bara heter Ullared. Jag, Jenny, Kani och Emma packade in oss i Jennys bil och for iväg vid ett, lagom taggade. På vägen stannade vi för att äta på Burger King. Jag åt deras vegetariska burgare. Den var torr och ganska smaklös. Måste säga att den vi har på Donken är flera gånger godare. Faktiskt. Väl framme på Ullared (det var första gången för både mig och Kani, så vi höll ihop i något slags nybörjarteam) var det första som slog mig antalet människor. Nog för att jag visste att det här med Ullared var stort, men såhär stort? Det var folk överallt, och det var massor med folk! Det var galet. Och det var ännu värre när man kom in i varuhuset. Det blev nästan någon slags klaustrofobisk känsla. Jag och Kani gick runt med lite svag ångest till en början, det var liksom så mycket att ta in. Och att försöka manövrera en kundvagn där inne var ju lite av en sport. Risken att man skulle köra på någon var enorm, så därför ställde vi den lite avsides och gick runt utan den. Det bästa med allting var när Kani och jag kom till avdelningen med hushållsprylar. Kani blev helt galen och ville nog köpa allt. Hon plockade på sig en ångkokare, men lämnade sedan tillbaka den för att köpa ett uppfällbart bord (ni vet ett sådant man har när man får frukost på sängen?). Hon hade även en glassmaskin ett tag, men även den dumpade hon efter en stund. Vi hade riktigt roligt, jag och Kani, där vi gick och kollade på allt mellan himmel och jord. Efter ett tag (ett par timmar?) mötte vi upp Jenny och Emma igen och begav oss därifrån. Utanför varuhuset köpte vi Slush, som Kani för övrigt tyckte var jätteäcklig. Sedan åkte vi därifrån, nöjda och belåtna. Jag gjorde av med minst pengar, 325 kr, och Jenny gjorde av med mest pengar, 1600+. Kani och Emma hamnade någonstans där emellan.

På vägen hem stannade vi och åt på Donken i Falkenberg. Vi är verkligen arbetsskadade, alla fyra. Vi kommenterade, klagade, diskuterade och spekulerade.
Vi funderade på om vi skulle skriva ett mail till dem och klaga, men det lär nog inte bli av. Men det hade varit roligt! Och den här dagen var jävligt rolig, det bör tilläggas.

Nu däremot ska jag ta en power-nap, för jag ska faktis
kt börja jobba om en och en halv timme. Och så jobbar jag till 06. Episkt. Sedan ska jag hem, sova, vakna, träffa mormor och morfar och sedan ska det chillkrökas i min trädgård. Heja morgondagen!

take care / s.pehrson

Kani

Jenny


Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar