söndag 22 augusti 2010

Jobb(-ig)helg

Jobbade natt igår, och eftersom det var Moniques sista natt som skiftledare tänkte vi att det kunde sitta fint med lite pizza. Därför ringde Monique och beställde tre pizzor som vi sedan delade på. Underbart. Kan ju säga att det gjorde natten lite. Annars var det ganska mycket att göra, men det gick som smort ändå. Jag kom hem lite över sex, gick och la mig vid halv åtta. När jag precis har glidit in i någon slags härlig dvala blir jag brutalt störd av hög musik. Måttligt irriterade klampar jag upp för trappan, fast besluten att mörda den granne som ligger bakom dunkandet som stört mig i mitt försök att sova. Jag kommer upp och inser att det inte är någon grannes fel, inte ens en människas fel. Upplugen på tv:n i vardagsrummet sitter nämligen vår honkatt, och hon verkar tycka att det är riktigt okej med lite Shakira såhär på morgonkvisten, så därför har hon startat tv:n. Inte okej, enligt mig, så jag får ner henne därifrån, stänger sedan av tv:n och återgår till min säng. Kattjävel.


Idag har jag... jobbat. Igen. 16.30-23. Helt okej. Jag körde skift mellan sju och tio. Gick helt okej det med. Jag har inte så mycket att säga om dagens arbetspass. Ludvig sista dag var det idag. Det är sorgligt att han slutar, han har blivit riktigt duktig. Jag tror till och med att han själv tycker det är lite synd att han ska sluta. Vem vet, han kanske kommer tillbaka?

Nu ska jag och Lukas se lite One tree hill, och jag ska äta lite rester av pizzan från igår. Perfekt!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar