onsdag 4 augusti 2010

Uppdatering

Igår var en fin dag. Vi satt i min trädgård, en hel del folk faktiskt, och drack och hade det trevligt. En del människor förstod jag dock inte varför de kom över huvud taget. Pratar man inte med värdinnan så är det ganska onödigt, kan jag tycka. Blev lite förbannad, drack bort det, skrattade lite och kräkte av mig på de som kände för att lyssna. Men det var en jävligt fin kväll ändå. Kvällens spya stod Albin för. På grannens gräsmatta dessutom, underbart. Kvällens underhållning stod Hugo för, som helt ogenerat ställde sig och urinerade mitt på gräsmattan. Han körde på tvåstegsregeln, sa han. Verkade fungera bra för honom. Fantastisk kväll, helt enkelt, trots irritationen som ibland slog till.

Idag har jag varit på äventyr. Först bakfyllemat på Donken och sedan bar det av mot Rusta där det skulle inhandlas väggfärg och tapet. Imorgon drar jag och mamma igång sommarens projekt; renoveringen av mitt rum. Det kommer bli så jävla fint. Men innan dess ska jag överleva ett nattpass på jobb. Kommer gå kalasbra, precis som vanligt.

Och så grattis till fina Kani, som fyller 21 idag!

take care / s.pehrson

1 kommentar: