måndag 30 augusti 2010

Jag kommer sluta gnälla, tack vare ett armband!

Att ha en vän som har som hobby att hitta spännande bilder, artiklar eller videoklipp på internet är fruktansvärt bra, för att inte tala om underhållande. Jag har en sådan vän; Sophie Lundh. Hon är mästare på att hitta de där roliga, knasiga och bra sakerna på internet som jag förmodligen aldrig skulle hitta själv, och nu har hon gjort det igen. Hon skickade en länk till ett klipp på Youtube och skrev "du kanske borde ha ett sådant med tanke på det senaste blogginlägget?". Och den där klippet var genialiskt om man nu befinner sig i min situation där man har bestämt sig för att sluta gnälla. Enligt klippet ska man ha ett armband på sig i 21 dagar (det måste sitta på samma arm hela tiden) och varje gång man gnäller/klagar måste man flytta armbandet till den andra armen och börja om på noll. Tydligen så ska hjärnan efter 21 dagar inse att det inte är lönt att klaga, för du förlorar bara. Jag kan inte med ord beskriva hur jävla briljant denna idé är! Tack Sophie, för att du är en sådan nördig och bra vän!

take care / s.pehrson

PS. Jag har ett armband på mig nu...

1 kommentar: