lördag 14 augusti 2010

Någon börjar bli blödig

För en fredagsnatt så var det förvånansvärt lugnt på Donken igår (eller ja, större delen av tiden jag var där blir ju faktiskt idag, men det blir så krångligt, så det får bli igår). Ett par fyllon, som vanligt, bland annat min käre vän Jonte, som tydligen varit ute och svirat. Jenny kom och hälsade på, lagom sliten. Det var härligt att träffa henne, även om jag hade fullt upp med cheeseburgare. Natten flöt på lugnt, inga skandaler. När Emilia kom vid halv sex hjälpte jag henne med medarbetaruppställningen, och n'r vi var klara konstaterade vi att jag borde vara mental skiftledare. Så det har jag varit idag. Helt okej att köra skift från sängen. I sömnen. När jag kom lite över sex i morse satte jag mig och skrev en pepplapp till min kära syster. Hon hade en tuff dag igår, så jag kände att en liten lapp full med pepp var precis vad hon behövde. Så jag skrev den, satte upp den på spegeln inne på badrummet och sedan gick jag och däckade.

Idag blev jag väckt av en knubbsäl. Låter roligare än vad det var. Klockan var halv tre och jag låg i koma när Sanne slängde sig ner i min säng och började yra om att jag skulle vakna. Att jag inte fick en hjärtattack är helt otroligt. Men jag följde snällt med henne uppför trappan, men när hon sedan gick in i duschen passade jag på att somna i fåtöljen. Vaknade igen när mamma kom hem. Jag gnällde lite över att det åskade. Inte alls okej att det åskar så ofta numera. Sedan fick jag näsblod. Väldigt omotiverat, skulle jag vilja säga. Jag satt i min säng, pratade med Lukas i telefon och helt plötsligt forsar det blod ur min stackars näsa. Jag hasplar ur mig något i stil med "jag ringer dig sen!" till Lukas och sedan kutar jag uppför trappan. Ett par förvirrade ögonblick senare har jag fått stopp på det värsta, och med en papperstuss i näsan går jag och torkar upp blodet som jag stänk över hela golvet och i trappan. Som sagt; omotiverat. När jag var yngre hade jag näsblod var och varannan dag, i princip. Jag hade dessutom fruktansvärt lätt för att få näsblod. Det räckte med att någon petade på min näsa så började det blöda. Helknäppt. Jag är helknäpp. Jag är dessutom ganska trött, så nu ska jag ta en powernap. Börjar jobba klockan 21, så ska ta tillvara på min sista timmar i frihet genom att sova. Perfekt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar