tisdag 31 augusti 2010

Om det är någon som vet vad min tatuering föreställer så är det väl ändå jag? Eller?

Idag försökte jag och Lulu oss på att prata med moderaterna, men man kan väl säga som så att vi var inte de enda om ville ha ett ord med Reinfeldts undersåtar. Vi hade inte en chans, så vi pratade med Miljöpartiet i stället, och han vi pratade med var synnerligen trevlig. Han blev dock lite ledsen över att han inte kunde svara på var partiet stod i frågan om fildelning, eftersom han i princip bara jobbade på kommunal nivå. Men de andra svaren han gav tyckte jag lät vettiga.

En annan viktig sak som jag bör berätta är att jag somnade på naturkunskapen. Ena stunden stod det ingenting på tavlan, nästa gång jag tittar upp är tavlan fylld med lärarklotter. Jag dog lite inombords. Hur fan kunde jag vara så trött? Kunde det bero på att jag och Lukas satt uppe halva natten och lyssnade på musik, pratade och såg One Tree Hill? Kanske, kanske inte, men om det berodde på det så var det extremt värt det.

Efter skolan jobbade jag (måndag, tisdag, onsdag, torsdag, lördag, söndag, bara så ni vet...) och jag kan nästan med 100% säkerhet säga att min chef inte gillade min tatuering (jag kan inte klandra henne, för tillfället ser den ut som något jag ritat med spritpenna). Hon kom fram till mig, konstaterade att hon inte sett den än så jag visade henne, sedan lyckades hon konstatera att det var en katt samt ying&yang-tecknet, sedan gick hon iväg med ett ansiktsuttryck som inte ens Dr.Phil hade kunnat tolka. Som Kani skulle sagt; I don't give a fuck, för det är inte mycket jag är så stolt och nöjd över som min tatuering, det kan jag säga er. Hur som helst, det var inte mycket spännande som hände på jobb, men precis som vanligt så var det roligt att jobba. Och imorgon ska jag jobba med Gaznaghi. KloGGrent!

Om någon skulle undra så är jag ledig från skolan imorgon. Så går det när lärarna åker på kurs eller ska skola in sina ungar på nya dagis, då får eleverna lida. Så därför ska jag jobba i stället, precis som min kära lärare David föreslog. Det blir 16-22 och förmodligen en garanterad plats i tvåan. Men en lång sovmorgon ska det bli, för det är jag i alla fall lite värd!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar