fredag 20 augusti 2010

Min syster är en städtant förklädd till en cool liten tonåring

Jag är rätt glad att vi fick ledigt från skolan idag. Det innebar att jag kunde sova till halv tre idag, skriva klart artikeln till Peter utan stress samt sätta in i diskmaskinen som min lillasyster så snällt tvingade mig till. Jag tror inte jag har skrivit det, men jag och Sanne är ensamma hemma fram tills söndag, har varit det sedan igår. Mamma och pappa är och hälar på pappas bror i Småland, så tills de kommer tillbaka får jag och Sanne ta hand om alla katterna, huset och varandra. Det där med att städa och så är för mig ganska svårt. Jag är inte så bra på det där med disk och liknande, medans Sanne är desto bättre. Hon är värre än mamma och pappa tillsammans. Hon hade skrivit en lapp till mig som hon satt upp på kylskåpet där det stod något i stil med "Snälla Sara, plocka ur ren disk ur diskmaskinen och sätt i smutsig. Jag dammsuger när jag kommer hem från skolan/jobb.". Jag tappade tron på mänskligheten när jag såg den lappen.

Om tre timmar och 40 minuter börjar jag jobba. 20-04. Jag hoppas att det kommer bli en lugn natt, och förhoppningsvis så blir det det med tanke på att Malmöfestivalen drar igång idag. För övrigt fetdissar jag Malmöfestivalen i år, precis som planerat.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar