måndag 9 augusti 2010

LBS försöker, men misslyckas

Fick ett lagom formellt brev från min rektor idag. Vi börjar tydligen den 19e augusti klockan 09.00. Helt okej. Vi ska tydligen få laptops. Inte okej. Jag kan tänka mig att majoriteten av skolans elever tycker att det är ascoolt att vi ska få egna laptops, men jag anser att det hade varit lite, lite mer intelligent att i stället satsa de pengarna på bättre stationära datorer. Jag som elev orkar inte släpa omkring på en laptop, eller ta ansvar för den. Jag behöver dessutom ingen laptop, jag har en egen. Vad ska jag med två bärbara datorer till liksom? Multitaska? Nej, jag tror inte det. Och vi ska inte äta på Tengan längre. Nej, för nu har de plötsligt börjat att tänka på näringsvärdet i maten, och därför ska vi få mat från någon cateringsfirma som vi fick mat från till skolan under Lundakarnevalen. Den maten var för övrigt katastrofal. Den smakade precis som maten man fick i högstadiet (alla maträtter hade egna, interna namn på Fäladsgården, ofta med orden snor, slem eller mask inblandade). Med andra ord för jävligt. Jag kommer banta hela trean, för det enda jag kommer käka är i princip sallad. Och matsal på skolan... Det känns så... kommunalt. Ingen mer entrecôte, eller chilimarinerad rostbiff, eller pasta carbonara. Vi är dödens, mina kära skolkamrater, vi är dödens!

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. Dumma LBS, jag längtar inte ens tillbaka längre. vi ska inte ens ha David i historia. vi ska ha eva-lotta >.<

    SvaraRadera
  2. den där Emma du vet11 augusti 2010 kl. 20:29

    men vi ska ha david som montor och vårt schema ser ganka bra ut än så länge i alla fall haha :) Datorn och maten är riktigt kass, Sara vi kan äta sallad tillammans och matsal på skolan hej matdofft hela tiden och hejdå fisk varie onsdag, vilket ja ändå inte åt men ändå tegner vat liksom grejen, detta är inte bra alls måste jag säga nej nje!

    SvaraRadera