tisdag 17 augusti 2010

Nu fattas det bara en soffa och en miljon prylar till, men fan vad fint det blir!

Igår var jag så fruktansvärt ledig så jag till och med tog lite ledigt från bloggandet. Helt okej va? Trodde väl det. För er som undrar så hade jag en liten dejt med Sophie och Anna. Det var mysigt, även om vi kanske inte pratade om det som det faktiskt var meningen att vi skulle prata om. Men det verkade inte behövas. Det behövs i alla fall inte för min skull. På kvällen påbörjade jag och Lukas säsong ett av One Tree Hill. Lagom mysigt. Men det här med att vara ledig är svårt. Jag får plötsliga anfall då jag bara måste, måste sova och får jag inte sova då så är jag trött och grinig resten av dagen. Sjukt jobbigt faktiskt, om jag får säga det själv. Förhoppningsvis blir det bättre när skolan börjar och man får in lite mer stabila rutiner. Fast jag hatar rutiner, men ändå...

Idag har det minsann hänt grejer! Vid halv två kom mormor och morfar och då sattes det igång med att tapetsera. Jag måste säga att min kära mamma var fantastiskt duktig på det här med att tapetsera, för trots att det var först gången hon gjorde det så gick det jävligt bra. Jag själv är ju en jävel på att måla, så det jämnar ju ut sig där. Men fy fan vad fint det blev! Jag är så sjukligt nöjd! Det känns som ett helt nytt rum. Mycket större. Mycket ljusare. Helt underbart! Nu vill jag bara sätta igång med att möblera, köpa en soffa, en fåtölj, masa krimskrams, mattor, allt! Om det blir som jag vill så kommer det bli fruktansvärt förbannat jättebra.


Nu är jag hungrig. Undrar om min fiskgratäng kanske är redo att ätas snart? Tills vidare får jag ligga kvar här i min säng (som för övrigt står mitt i rummet...) och glo på när Lukas spelar Final Fantasy XIII. Jag är passiv hardcore-gamer, om man säger så.

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. Kände inte heller att det behövdes. Och det var väldigt fint.

    Ditt rum också. Sjukt awesome kommer det bli!

    SvaraRadera