fredag 13 augusti 2010

Speedofest på fyran, helt okej!

Jag kan inte direkt påstå att jag är bra på att blogga de dagar då jag jobbar natt. Som igår til exempel. Visserligen var jag helt orkeslös större delen av dagen, vilket resulterade i att jag efter att jag målat sista omgången på sista väggen däckade i sängen. Jag vaknade igen då Sofie kommer nerför trappan för att hälsa på. Hon flyttar ju upp till Båstad imorgon, så det var någon slags hejdå-dejt. Lite mys framför sim-em (inte så mycket för simningens skull, men ett helt gäng vältränade, snygga killar i tighta speedos, vem bangar egentligen?) och sådär. Sedan var det dags för första nattpasset av fyra på jobb. Kom dit och kastades in i ett kaos som jag inte riktigt var beredd på. Vi lyckades ta oss ur det och sedan rullade det på bra resten av kvällen. Det var Matildas sista pass, så när hon slutade vi två blev jag lite ledsen i ögat. Jag kommer sakna henne, och många andra som slutar nu. Till och med Ludvig lämnar mig! Tur att jag har Sanne, Lukas och de andra.

För övrigt fick jag skjuts till jobb, för som ni vet så är jag inte helt bekväm med åska. Och igår åskade det ju... ganska rejält dessutom. Trodde jag skulle kissa på mig så rädd jag var. Fruktansvärt onödigt, det där med åska. Inte alls okej. Och så blixtrade det ju. Det gör bara saken ännu värre.

Nu tog Sarah Sjöström guld i x antal meter någon-form-av-simning. Hon kickar rätt mycket ass. Therese Alshammar tog brons. Inte att klaga på.

Och så till sist; varför har jag ett missat samtal från Albanien på min mobil? Känner jag någon som befinner sig i Albanien för tillfället? Nej, tror inte det. Har jag en hemlig beundrare i Albanien? Det tror mamma. Men det är skumt. Mycket skumt.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar