torsdag 5 augusti 2010

Projektet igång!

Det var en synnerligen lugn natt på Donken igår. Inte mycket att göra, så det blev mest städa, städa, städa. En bricka cheeseburgare då och då, men det var i princip allt. När jag slutade klockan sex körde jag och Madde vår traditionella dans. Den är rätt fånig men den är liksom ett bra avslut på nattpassen. Jag stannade kvar en stund och pratade med Pernilla, åt lite toast och sedan åkte jag hem och somnade som en sten, nöjd med natten.

Idag har jag och mamma kommit igång nere på mitt rum. På två timmar hann vi med fruktansvärt mycket. Plocka undan, rensa, slänga, sortera, flytta undan. Imorgon ska vi börja riva ner lister och slipa väggar. Och så har vi gjort en liten ritning om hur det ska möbleras när målning och tapetsering är överstökat. Det kommer bli så jävla fint! Kollar soffor och fåtöljer på Ikea samt Blocket för tillfället. Hittade en dvärg/hamsterbur på Blocket för 220 spänn, så om det är någon som har en dvärg eller en hamster som behöver buras in så är det ett riktigt kap!

Nu ska jag chilla ett par timmar, sedan ska det jobbas natt igen.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar