måndag 30 augusti 2010

Tystnaden är bruten!

Helgen har inte lämnat mycket utrymme för bloggande, varken då det gäller tid eller ork. Jag har varit krasslig hela helgen och har därför inte haft någon större lust att sitta vid datorn (däremot har det spenderats ett stort antal timmar framför 50-tummaren...). I korta drag har helgen sett ut såhär: i fredags jobbade jag natt, mådde skit, spydde i en papperskorg (det är alltid en papperskorg, jag vet!) och var allmänt döende. I lördags skulle jag jobbat 15-någonting, men sjukade mig av helt acceptabla skäl, Jenny kom och hälsade på kattungarna och resten av dagen spenderades i sängen. I söndags, med andra ord igår, tog jag mig i kragen och pallrade mig till jobb, mest för min syster skull eftersom vi jobbade ungefär samma tid. Jag ångrade mig fett mycket över det när jag slutade klockan åtta. Jag har aldrig varit med om något liknande. Kaos. Kaos. Kaos. Det var helt sjukt. Bara tanken på det gör mig trött. Så, helgen kunde varit bättre, men den har haft sina fina stunder.

Idag var det skola som gällde. Helt okej, förutom en del småsaker som folk går runt och stör sig på rent allmänt och som ger upphov till hetsiga diskussioner efter skolan. Men det är sådant som spetsar till tillvaron, så egentligen uppskattar jag det. Jag och Lukas diskuterade att vi blivit som ett gammalt gift par, vilket ingen av oss är okej med. Vi kom fram till att det måste bli ändring på det, men ingen av oss hade direkt några bra idéer. Någon som har några tips på spännande saker man kan göra tillsammans? Om någon tänker föreslå sex så kan jag avråda er redan nu att göra det. Att det är kul och spännande vet vi redan, tack ändå! Lulu hade en del mysiga förslag som jag tyckte verkade bra, precis som vanligt. Hon är full av bra förslag, den där Lulu!

Efter skolan jobbade jag ett par timmar. Kani hade gjort en mycket vacker uppställning där jag inte hette Sara, utan My Usher. För er som inte redan vet det så har Ushers låt OMG blivit min och Kanis låt (sorry USA, men numera påminner den låten i princip bara om Kani och Donken...). Det gjorde min dag lite, faktiskt. Och så tyckte vi att en del personer borde agas. Just det, agas. Bra dag på jobb.

Imorgon ska jag och Lulu prata med moderaterna. Det kommer bli synnerligen spännande!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. HUR AKN DU SVIKA USA OMGOMGOMG ): och jag tycker att du och lukas ska gå på dejt. och låtsas att ni är 13 år och det är er första dejt. det kan bli spännande!

    SvaraRadera