söndag 18 april 2010

2 dagar är lite tid

Men tjena, det är söndag kväll och var har min helg tagit vägen? Igår jobbade jag mellan 12-19, varav större delen av passet gick åt till att måla små snoriga barn. Det var rätt kul, mina naglar är fortfarande gröna. Fick en kvart lång pratstund med en kille som pratade om att han hade vunnit en medalj (jag fick för övrigt se medaljen...) i någon fotbollscup. Jag frågade om han var nästa Zlatan, men då blev han sur och sa att han var faktiskt nästa Henke, sedan gick han. Jag kände mig brutalt dissad. När jag slutade åkte jag hem fort som satan, bytte om och cyklade sedan mot Gabriel och hans Ålderskrismiddag. Det var trevligt, men ack så mycket folk från Katte där var. Man kände sig lite som en outsider. Linda blev full som ett ägg och jag skrattade så jag fick ont i magen. Det var en fin kväll, tack för den Gabriel!

Idag har jag också jobbat, 11.30-15. Städa, städa, städa samt arrangera en helt oanvänd pysselhörna. Jag fick ett rosa streck på ett papper. Jag som trodde att dagens barn tyckte om att rita. Det gjorde vi i alla fall på den tiden då jag fortfarande var liten och söt. Jag har för övrigt förbannat förkylningen som Anna varit vänlig att dela med sig av, samt skrivit klart mitt tal. Mamma, pappa, Sanne och Lukas har läst/hört det, och de är nöjda, vilket innebär att jag är nöjd. Det kommer gå fint, men för att vara helt säker på att det gör det så ska jag nu låsa in mig på toaletten och öva lite. Gör jag inte det så kommer Mauritz och Lukas distrahera mig...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar