måndag 5 april 2010

Jag känner mig lite spydig

Dålig uppdatering? Ja. Bloggtorka? Nej. Maginfluensa? Stort jävla ja. Det senaste dygnet har jag bara legat och spytt, spytt och åter spytt. Det började på jobb igår med att jag mådde illa, kallsvettades och inte riktigt kunde fokusera. Jenny sa att jag var gnällig, så jag bet ihop och klarade mig ända tills jag slutade. Efter en lång, plågsam promenad hem lägger jag mig i pappas säng och gnäller lite för mamma om hur illa jag mår. En timme senare spyr jag på toaletten, och så har det fortsatt fram tills nu. Sist jag spydde var för nästan fyra timmar sedan, men jag mår knappast bättre för det. Hela kroppen värker, jag mår illa, fryser och svettas på en och samma gång... Stackars Lukas kom hit igår. Då hade jag spytt upp allt jag ätit de senaste två dygnen (med andra ord ingenting) och låg döende i min säng. Han vågade inte röra mig, knappt prata med mig. När han sedan vaknade (jag har inte sovit alls, bara spytt och legat i någon slags koma) sa han att han aldrig sett någon spy så mycket.

Nu ska jag försöka sova en hel natt utan att spy eller vakna av att det gör ont i hela kroppen. Det blir ingen skola för mig imorgon, men förhoppningsvis är jag frisk nog att gå på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar