torsdag 8 april 2010

Riktlinjer, inte regler

På en månad har två av mina fina vänner konverterat till vegetarianer. Två! På en månad! Jag tror att de har ingått en pakt eller något, för man går inte bara och blir vegetarian sådär hipp som happ. Eller jo, så kanske det går till förstås, men ändå. Det är lite galet, men ganska fint av dem. Det fick mig att få lite dåligt samvete över att jag själv inte är vegetarian. Men å andra sidan så betyder det inte att bara för att jag äter kött så accepterar jag sättet som djuren behandlas eller dödas på. Så egentligen har jag nog inte dåligt samvete.

Av okänd anledning sitter jag och skriver ett mail till mig själv med nya riktlinjer för mitt liv. Ett par av punkterna är bland annat att jag måste gå hem från skolan, oavsett väderlek (om jag ska jobba efter skolan så får jag ta bussen om det inte finns tid för en promenad), 2 timmars skolarbete om dagen, varav en timme ska vara endast matte och att jag inte får äta på jobb. Jag känner mig lite pedant, men det får gå.

take care / s.pehrson

3 kommentarer:

  1. Matten ordnar ju sig med din privata lärare Älbuwn :D

    SvaraRadera
  2. Daniel var ju dock inte vegeterian när vi var i sthlm D:

    SvaraRadera