söndag 25 april 2010

Bloggen du sitter och läser för tillfället tillhör tjejen med noll tolerans för alkohol

Wow, det är söndag idag. Vart tog min helg vägen? Dåligt med tid för den här värdelösa bloggen har jag minsann också haft, så här får ni som är intresserade en snabb summering av min gårdag: Började rätt knasigt då jag lyckades komma 45 minuter för sent till jobb, för dum som jag är så hade jag kollat på fel dag på schemat och trodde art jag skulle börja 12. Väldigt fel Sara, väldigt fel, för det var tydligen 11. Ingen större skada skedd dock, slängde på mig min slips och satte igång med ansiktsmålningen. En miljon snoriga ungar som stod i kö och flåsade mig i nacken, underbart. Slutade 19, åkte hem snabbt som fan, bytte om och begav mig sedan mot Rebeccas 18-årsfest för att säga hem. Jag och Markus var först på plats, jag hinkade i mig bål som om det vore det enda jag kunde och tack vare det blev jag onödigt full onödigt tidigt. Precis när jag började fundera på att dra vidare till Polly tog alkoholen över och jag spydde som en katt vid en lyktstolpe och jag tror minsann att Lukas nästan bar mig hem, och väl hemma fick min fina syster ta över. Men kul hade jag, den korta tid jag var någorlunda vettig. Och så var det för övrigt rätt fint att jag fick flera kramar av en vän som jag inte ens trodde skulle se åt mitt håll. Det gjorde min dag, to be honest.

Idag har jag åter igen jobbat, lagom bakfull. Jag har tyvärr inga big news från mitt korta arbetspass, förutom det att Anna lyckades tappa 2 muggar läsk på golvet inom loppet av en halvtimme. Jag var dock bara inblandad i en utav de gångerna, men hur skulle jag kunna veta att Anna planerat att gå rakt in i mig samtidigt som jag vänder mig om? Nej precis, det kunde ju inte jag veta. Det var rätt roligt dock. Annas min, den var obetalbar.

Nu är jag hos Lukas, och jag överväger på fullaste allvar att gå in och skalla hans förbannade grannar som envisas med att spela skitdålig musik på skithög volym. Nog för att 90-talet var rätt fint, men inte fan var det på grund av musiken...

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar