onsdag 7 april 2010

För att ni betyder

När man är sjuk så är man ganska ensam, så därför börjar man sakna en del människor, en del ganska rejält dessutom. Speciellt på nätterna, som nu, när klockan är tjugo i tre och det enda jag kan göra riktigt bra är att spy och gnälla om hur illa jag mår.

Anna - kom hem nu för i helvete. Du har varit i Kina i... en vecka. That's enough! Jag behöver dina kloka ord och någon som somnar alldeles för långt innan mig.
Sophie - jag har inte träffat dig på över en månad. Mer än en månad utan dina roliga historier och spännande idéer har gjort mig till en tråkigare människa.
Daniel - du är den som, oavsett vad, alltid kan få vem som helst att skratta. Jag behöver skratta, och då menar jag verkligen skratta, och då finns det ingen bättre än du.
Albin - min allra nördigaste vän som man kan säga de mest sjuka sakerna till utan att bli klassad som idiot. Det är bara never ending roligheter med dig, oavsett om vi gör något riktigt galet eller bara stirrar in i en vägg. Vi har kul ändå, du och jag.
Polly - varför, varför, varför ses vi i princip bara en gång i halvåret? Det är dåligt. Jag vill spendera ett par sommarkvällar med dig och en flask vin, för jävlar vad roligt vi hade haft!
Linda - my partner in every crime, always. Vi har så mycket på gång nu vännen; Lady Gaga, pyjamasparty, din födelsedag... Du livar upp min tillvaro! Jag har idéerna, du har entusiasmen, eller vad var det vi sa?
Sofie - saker förändras, men hur det än går så kommer du alltid stå mig nära. Jag önskar bara att vi sågs oftare. För mig känner mig egentligen bäst om inte du som har känt mig i mer än halva mitt liv?

Nu är jag blödig, så jag slutar här och nu. Personerna som återstår är rätt många, faktiskt. Nu ska jag gå och spy av saknad.

take care / s.pehrson

2 kommentarer:

  1. aw sara, du är så fin! och vet du vad? jag är hemma nu :D

    SvaraRadera
  2. sarasarasara! de är riktigt dåligt. vi borde ses oftare!!! nu ses vi ju om två veckor. sen har jag fullt upp! och i sommar dåå ska vi ha roligt!!<3

    SvaraRadera