onsdag 21 april 2010

Studenten kommer bli en mardrömsliknande dröm

Jag missade de två första lektionerna idag på grund av mardrömmar. MARDRÖMMAR! Jag har inte drömt en endaste mardröm sedan jag vet inte när, men hela natten drömde jag helsjuka drömma som fick mig att vakna kallsvettig och livrädd. Efter att ha vaknat ungefär fem gånger bestämde jag mig för att sova med lampan tänd, men det hjälpte inget vidare. Dock kommer jag inte ihåg vad det var för drömmar, bara att de skrämde livet ur mig. Så, jag missade matten och idrotten tack vare detta. Fint. Vad jag däremot inte missade var religionen och svenskan, samt information om UF och profilvalet inför trean. Det blir journalistik för min del, och jag tror att det kommer bli en ganska bra kombination ihop med foto. Men trean... hjälp. Det är rätt läskigt. Ett år kvar på LBS och sedan ska man ut i stora världen och klara sig själv. Jag vill inte. Jag ska bli lärare på LBS så behöver jag inte lämna det. Jag vill inte lämna den skolan, den är alldeles för bra. Att ta studenten kommer bli bland det sorgligaste jag någonsin gjort, samtidigt som det kommer vara något av det lyckligaste. Vilken paradox.

För övrigt så har vädret haft minst lika mycket PMS idag som en helt normal tonårsbrud. Sol, regn, hagel, sol igen... Kom igen, var det inte vår nyss? På fredag måste det i alla fall vara vår, för då är det picknick som gäller, och är det inte sol och vår då så blir jag djupt besviken. Så det så.

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar