fredag 30 april 2010

Valborg i Lund

När jag kom till skolan vid 11 var Valborgsfirandet redan i full gång. Fulla studenter och hög musik fanns överallt, och till en början tyckte jag mest att det var irriterande, men efter en stund kunde jag inte annat än le och inse att det hela var rätt fint. Mitt eget Valborgsfirande kommer börja hemma och sedan kommer jag och mitt sällskap förmodligen förflytta oss till Stadsparken (något som en del har väldigt mycket emot...). Jag hoppas på en trevlig kväll!

I skolan idag hade vi besök av en mycket snygg och mycket duktig föreläsare. Han pratade mycket om retusch och visade lite trix. Väldigt intressant. Därefter fixade vi visum till USA. Kändes väldigt stort, faktiskt. Och för övrigt så står det på mitt pass att jag är 165 cm, så alla ni som har fått höra att jag bara är 164,5 cm kan slänga er i väggen!

Och så till det som gjorde min dag (se bilden, som dock inte gör bild
en i sig rättvisa). Min fina, fina vän Anna har gjort den till mig, helt utan min vetskap. På baksidan har hon skrivit "glöm aldrig hur vacker du är". Jag blev så glad när jag fick den så jag nästan började gråta, men som alla vet så är jag för cool för att gråta offentligt, så jag lyckades behärska mig någorlunda. Jag har aldrig fått en finare present. Och visst är det likt mig? Helt sjukt. Du är bäst Anna, och jag älskar dig.

take care / s.pehrson

1 kommentar: