torsdag 15 april 2010

Det löser sig, det gör det alltid

Just nu känns det som att allting kommer lösa sig, och då syftar jag på skolan. Jag pratade idag med Anna, min engelskalärare samt biträdande rektor, om möjligheterna att hoppa av matte b och läsa den i trean i stället. Hon tyckte att i stället för att hoppa av kunde jag fortsätta, men utan att bry mig. Får jag ett IG kommer jag ändå läsa upp det i trean och det kommer aldrig synas någonstans. Det kändes som en helt okej lösning, att slippa bry sig om matten. Talet kommer gå skitbra, har skrivit min inledning och det känns redan helt fantastiskt. Epokuppsatsen kommer jag skriva i nästa vecka, parallellt med att jag jobbar med slutprojektet i religion. Pressfoto kommer jag redigera på nolltid, texten om islam kommer jag skriva någon gång under de kommande två veckorna, och de nationella kommer gå galant, i alla fall i svenska och engelska. Mitt självförtroende är tillbaka, efter en tur ner till botten. Det känns... underbart!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. du är f a n t a s t i s k. har jag sagt det förut? ja. och det är lika sant som alltid.

    SvaraRadera