tisdag 6 april 2010

På bättringsvägen

Om jag hade vetat att jag skulle må så pass bra idag som jag faktiskt gör så hade jag definitivt ställt klockan för att hinna till skolan. Men å andra sidan så är det ju inte säkert att jag hade mått såhär bra utan all den sömn jag lyckades få inatt. Visserligen mår jag fortfarande lite illa, men jag kan inte riktigt avgöra om det är hunger eller faktiskt illamående. Vilket som så blir det jobb ikväll, samt skola och jobb imorgon samt resten av veckan. Jag jobbar idag, onsdag, torsdag och fredag, och så skola varje dag innan dess. Tufft kommer det bli, men jag är i alla fall ledig i helgen, så då kan jag chilla mest, som jag brukar säga.

Idag är dagen då McDonald's Norra Fäladen börjar med dygnet runt-öppet. Jag jobbar dock bara till 21.30, så jag är knappast en del av nattpatrullen, och lär inte vara det än på ett tag heller. Till sommaren är nog risken större att jag jobbar nattpass. Nu skulle det ju aldrig fungerat av ganska självklara skäl som stavas s-k-o-l-a. Jag saknar faktiskt skolan. Galet.

take care / s.pehrson

1 kommentar: