torsdag 8 april 2010

Skola och jobb och allt annat

Jag fick någon slags glädjechock idag när jag kom till skolan, vilket kanske inte är det man förväntar sig när man kommer tillbaka efter en månads frånvaro, men så var det. Träffa alla fina människor var det bästa; Sophie, Danne, Lulu, Niklas... Och ändå är det så många som jag inte har träffat än. Så, min return till skolan var varken plågsam eller hemsk, tvärtom så var den fin.

Hittills har vi bara redovisat praktiken och snackat om fotoresan. Jag är så taggad på att åka iväg nu! Jag hoppas bara att Danne lyckas få ihop alla pengar. I värsta fall får jag sponsra honom anonymt, för han vägrar ta emot hjälp. En anonym sponsor kan han däremot inte vägra, så det så. Danne, om du läser det här; du har inte läst någonting!

Nu är det eget arbete och jag kan egentligen inte göra någonting eftersom Anna är i Kina (och hon har, enligt mig och Sophie, gift sig med en kines, skaffat fyra barn varav två bor i garderoben eftersom man i Kina får ha max två barn per familj och om hon nu skulle komma hem så är det bara för att de har skiljt sig), så därför sitter jag nu här och försöker få tiden att gå. Vi tre ska jag börja gå mot jobb, för om jag minns rätt så börjar jag jobba klockan fyra. 21.15 tror jag att jag slutar. Spännande!

take care / s.pehrson

1 kommentar:

  1. lite att göra har vi allt, logg och inkassering till exempel :P

    förresten så är det bara ett barn man får ha (får man fler blir det böter på motsvarande åtta månadslöner per extra barn), såvida man inte antingen är från ett minoritetsfolk eller är ensambarn och får barn med ett annat ensambarn, för då får man ha två barn - mhm, sånt har jag lärt mig minsann! jag är mästare på kina nu! ;)

    SvaraRadera