måndag 26 april 2010

Sådär, helt enkelt

Jag platsar definitivt inte i kategorin "bra vän". Ville bara att ni skulle veta det.

För övrigt har det varit en helt okej dag. Jag skippade hela matten och läste i stället uppe vid skåpen, mest för att bussen inte var framme förrän vid tjugo över nio och jag inte ansåg det lönt att vara med på en halvtimmes mattelektion. Engelskan var rätt lugn, lunchen var rätt god, mediakommunikationen var rätt lugn och svenskan var rätt rolig. Språksociologi klår litteraturhistoria med hästlängder, även om jag klarade litteraturhistorian ganska bra. Dock insåg jag under dagens lektion att jag pratar konstigt. På riktigt. Det är inte bara som folk säger, det är faktiskt sant. Känns sådär, men det är inget jag planerar att ändra på.

Efter skolan hade Headshot en fotografering med Sannes klasskamrat Julia och hennes lillasyster Sonia. Det blev jättefina bilder (jag kan slå vad om hela min lön om att de två knarkar Top Model på sin fritid...), men det var mindre fint när en utav blixtarna helt plötsligt började ryka. Och det var inte lite rök! Så, vi fick snabbt ut elkontakten, och konstaterade att det var något fel på blixten, så vi bytte till en annan. Därefter ville ingenting fungera, så vi fick avbryta fotograferingen. Dock var ingen särskilt ledsen, för vi hade innan detta lilla missöde lyckats skrapa ihop drygt 600 bilder. Nu återstår det bara att se hur snabbt problemet med blixtarna kan lösas, för tills dess måste Headshot ligga på is, tyvärr.

Nu sitter jag, Sanne och Anna och skrattar år Maria Montazami. Den kvinnan är charmig till max!

take care / s.pehrson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar