onsdag 30 juni 2010

Återträffar

Idag har varit en fin dag, minst sagt. Jag åkte ner till stan vid tolv ungefär, efter att ha vaknat i panik över att klockan var halv tolv, för jag skulle ju träffa Danne vid tolv. Dock var paniken onödig, eftersom jag kort därefter fick ett sms där det stod att han vaknat lite sent så om vi kunde ses senare. Jag åkte ner till stan ändå, för där fanns Albin. Det var nästan, eller ganska exakt, en månad sedan jag träffade honom sist, så det var riktigt fint att få återse min vän. Jag träffade även min engelsklärare, Anna. Jag fick en stor kram och vi pratade en stund om USA, studenten och sommaren. Det var roligt att träffa henne, trots att hon är lärare. Men så är det med lärarna på LBS, de är lite som kompisar. Fint som fan är det.

Hur som helst, efter en stund dök även Danne upp, och då gick vi till Ghovindas (jag tror den hette så, är rätt säker), som är en vegetarisk/vegansk restaurang som ligger på samma gata som skolan. Där bjöds vi på bön och zucchini stuvning. Fantastiskt gott! Dit ska jag definitivt gå fler gånger! Jag har snöat in mig lite på vegetarisk mat, tycker det är helt otroligt gott. Dock tror jag inte att jag kommer konvertera, för jag är alldeles för förtjust i grillad flintastek och allt liknande. Så nej, jag förblir köttätare, men med smak för det vegetariska. Efter att ha avnjutit denna fina lunch gick vi till Malmborgs och köpte Oreo's och lite dricka, och sedan satte vi oss i Linnéparken. Vi satt där ett par timmar, pratade och skrattade. Hugo kom förbi en stund, Albin gick, Hugo gick och till slut var det bara jag och Danne kvar. Vi ringde Lulu. Hon ville ses och vi ville ses. Vi började röra oss upp mot mammas jobb, där jag skulle skriva ut morgondagens bussbiljetter (ja, jag ska åka buss till Borlänge, heja heja!) och sedan gick vi till McDonald's och träffade fina Lulu. Det var även en månad sedan jag träffade henne, så även det var ett mycket kärt återseende. Vi satt en stund på Donken (fick gratis glass av söta Kani, tack för det vännen!) och sedan drog vi oss hem till mig. Där blev det häng i trädgården, fina klipp på Youtube och allt som hör till. Gabbe och Jack anslöt sig lite senare och Jack hade med sig sin sitarr (för er som inte vet vad det är så är det en indiskt instrument, ascoolt!) och han lirade lite och sedan fick Danne prova. Han var som ett barn på julafton. Så otroligt fint att se! Och lät bra gjorde det också. Vi kunde lika gärna ha suttit nere i Indien och pratat skit. Härlig känsla. Jag packade lite emellanåt också. Tror jag har fått med allt nu. Vid kvart i ett begav sig alla hemåt. Jävligt bra dag. Jag behöver fler sådana här dagar. De värmer mitt hjärta!

Imorgon klockan sju är det avfärd hemifrån. Jag kommer hem söndagen den 11e. Vart jag ska efter Borlänge är hemligt. Men när jag kommer hem är det bara två dagar kvar tills jag får träffa min fina Lukas, så det är tur att jag är sysselsatt tills dess. Jag kommer förmodligen kunna blogga under Peace&Love, men hur det blir sedan vet jag inte. Kommer nog bli rätt dåligt med det, tyvärr. MEn bra ska jag ha det, så det så!

take care / s.pehrson

PS. Dagens citat, som kommer från min käre far: Människor som tänker så är lite störda. De har två hjärnceller, och de två är osams.

Albin och Danne i Linnéparken


Lulu på Donken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar