söndag 6 juni 2010

Rapport från Las Vegas, del 2

Nu är vår sista dag i Las Vegas snart slut, och jag är glad över det, för det har inte varit någon vidare dag, tyvärr. Grand Canyon, som jag hade sett fram emot något enormt, blev en stor flopp. Hur kan staten tro att de kan äga ett naturfenomen och kräva flera hundra kronor för att folk ska få se det? Jag har ingen aning, men så var det i alla fall och vi hann inte till den delen där det inte kostade, så vi fick fotografera nedanför, men då var min fotolust nere på minus. Jag blev så besviken så jag nästan blev gråtfärdig. Jag anser att allt som inte människan själv har varit inblandad i har de ingen rätt att påstå att de äger, speciellt inte en sådan sak som Grand Canyon, som är så otroligt vackert och mäktigt och som så många drömmer om att få se. Tack jävla skitland, där gick den drömmen åt helvete! Yes, jag är bitter.



Imorgon åker vi vidare till Mammuth Lakes, där vi ska bo en natt. Det blir ett besök i Death Valley öknen också, coolt. Jag vet inte om vi har internet där, men om vi har dte så kommer jag givetvis att uppdatera er om vad som händer.

take care / s.pehrson

1 kommentar: