lördag 5 juni 2010

Rapport från Las Vegas

Yes, ni läste rätt; VEGAS BABY! Efter en lång och synnerligen obekväm bilresa är vi äntligen framme i Las Vegas. Vårt hotellrum luktar konstigt och utomhus är det 30 grader eller mer, trots att klockan här är snart halv ett på natten. På vägen hit gjorde vi ett stopp i spökstaden (läs: turistattraktionen) Calico. Inträdet kostade egentligen 6 dollar, men vakten som skulle ta betalt lät oss gå in gratis, vilket var väldigt snällt. Han tyckte förmodligen att Emma var snygg eller något i den stilen... Och det var tur att vi fick gå in gratis, för aldrig i livet att jag hade betalat för att gå in där. Det var överskattat till max, det måste jag säga. Det såg bara ut som något som någon hade byggt upp mitt ute i ingenstans, ett ställe som de tyckte de kunde kalla spökstad och tjäna pengar på. Inte värt pengarna, över huvud taget, vilket var synd, för jag var verkligen peppad innan vi kom dit (trots värmen som då låg på över 40 grader med stekande sol och knallblå himmel). Jag menar, det låter ju sjukt spännande med en spökstad, eller hur? Och så hamnar man mitt i en turistfälla. Epic fail, kallas det här i USA.Vegas däremot är så... absurt vackert. Jag vet inte hur man ska beskriva det. Det är en sjuklig aktivitet överallt; rörelser och blinkande lampor. Jag blev hög på aktiviteten när vi var ute och kollade läget innan. Och här är så varmt! När vi var ute hade jag bara ett långt linne på mig, och trots det så var jag så otroligt varm. Jag som trodde att jag skulle passa in i Las Vegas med lagom lite kläder på mig hade rätt fel... Folk (läs: killar) vände sig om efter mig och jag trodde fan ögonen skulle hoppa ur ögonen på en del. Men jag passade in, det insåg jag sedan, för där fann brudar som i princip var nakna. För det lilla tygstycke de dragit på sig kan knappast kallas för klänning... Så förmodligen är jag bara snygg, vilket är en förklaring jag helt klart kan leva med. Jag älskar Vegas i alla fall, det är ett som är säkert.

Imorgon får vi sovmorgon, och senare på eftermiddagen drar vi iväg till Grand Canyon. Det kommer bli häftigt som fasen! Grand Canyon i solnedgången liksom, det kan nog inte bli mycket bättre!

take care / s.pehrson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar